خبرگزاری کار ایران

در استان البرز انجام شد؛

آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق / کاهش 21 درصدی طلاق طی یک سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۵۶

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری البرز از آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در استان البرز خبر داد، گفت: آمار طلاق در البرز 21درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از البرز، محمدجواد کاظمینی در اولین جلسه کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق در سال 1402 بر تعامل دستگاه‌ها در خصوص اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش طلاق تاکید و اظهار داشت: سال گذشته با تلاش‌های صورت پذیرفته و راه اندازی مراکز جدید ۲۱ درصد کاهش ثبت طلاق در استان داشتیم.

در این نشست محورهای هفتگانه برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق، اهمیت و ضرورت اجرای طرح بهبود و مراقبت از روابط خانواده در 5 سال اول زندگی مشترک طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در استان با محوریت بهزیستی استان ارائه و مقرر شد تا تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های در راستای پیشبرد بهینه طرح با بهزیستی به عنوان دستگاه اصلی مجری طرح همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

همچنین موضوع اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به برنامه‌های پیشگیری و کنترل طلاق در زمینه‌های مشاوره و آموزش بررسی و عملیاتی شدن آن مورد تاکید قرار گرفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای پیگیری و نظارت بر تحقق این موضوع تعیین شد. 

کاظمینی بر ارتقا کمی و کیفی دوره‌های آموزش و مشاوره اجباری قبل از ازدواج توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد و در این راستا مقرر شد، دانشگاه در این خصوص برنامه ریزی و اقدام کند.

این نشست با حضور محمدی سیرایی معاونت آسیب های اجتماعی، توکلی سرپرست معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان و نمایندگان ارگان‌ها ودستگاه‌های معین و همکار طرح کنترل و کاهش طلاق برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز