خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

دریچه‌های سد نهب برای استفاده کشاورزان بازگشایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۱۶۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: دریچه‌های سد نهب با هدف استفاده و بهره‌برداری کشاورزان پایین دست این سد بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا، منصور ستوده حاشیه بازدید از سد و شبکه آبیاری نهب اظهار کرد: با هماهنگی‌های بعمل آمده در جهت کاهش میزان دغدغه‌های کشاورزان شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا آب سد نهب جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست این سد رها سازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و همچنین افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب محدودیت منابع آبی شده لذا سازگاری با کم آبی در کنار مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود کشاورزان منطقه با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و همچنین رعایت الگوی مصرف، شرکت آب منطقه‌ای قزوین را در مدیریت و توزیع عادلانه منابع آبی یاری رسانند.

ستوده با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه گفت: سد نهب در حال حاضر بیش از 94 درصد و کانال اصلی شبکه آبیاری آن نیز حدود 53 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص باقیمانده اعتبارات سفر این پروژه‌ها در سال جاری تکمیل و به بهره برداری کامل خواهند رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز