خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

برداشت غیر مجاز آب از رودخانه های منتهی به سد اکباتان همدان پیگرد قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۹۳۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، هرگونه برداشت آب از رودخانه‌های بالادست سد اکباتان از سوی کشاورزان و باغداران ممنوع است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ضروری افزود: با توجه به بارش‌های چند ماه گذشته و ذوب شدن برف ها، جریان آب در رودخانه‌های بالادست سد اکباتان جاری شده است.

وی اظهار داشت: هم اینک نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب از طریق رودخانه‌های بالادست وارد مخزن سد اکباتان می‌شود.

ضروری تصریح کرد: در این فصل از سال درختان باغ های منطقه بالادست سد نیازی به آبیاری ندارند و برخی از باغداران گمان می‌کنند با آبیاری درختان در این فصل محصولات بیشتری برداشت می‌کنند.

وی تاکید کرد: باغداران توجه داشته باشند که در فروردین تا اواخر اردیبهشت همه آورد آب رودخانه‌های بالادست، سهمیه سد اکباتان است و هرگونه برداشت غیر مجاز پیگرد قانونی دارد و علاوه بر برخورد با خاطیان، تجهیزات برداشت آب نیز توسط تیم حفاظت از منابع آبی ضبط می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: در سومین سال خشکسالی پیاپی به سر می‌بریم و همه مردم باید در حفظ منابع آبی و جلوگیری از ایجاد کم آبی مشارکت کنند.

وی افزود: استفاده بهینه از منابع آبی، آبیاری قطره‌ای و اصولی، توسعه کشت های گلخانه‌ای و اصلاح الگوی مصرف مهمترین راهکار مدیریت مصرف آب به شمار می‌رود.

ضروری گفت: هم اینک حجم آب مخزن سد اکباتان به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب معادل ۱۶ درصد رسیده و همچنان ۸۴ درصد گنجایش آن خالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز