خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین خبر دادَ؛

جلوگیری از اضافه برداشت 505 میلیون مترمعکب آب در بوئین زهرا

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۳۶۴

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با اقدامات صورت گرفته در چارچوب طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در شهرستان بوئین زهرا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 5.5 میلیون متر مکعب آب در سفره‌‎های آب زیرزمینی حفظ و حراست شده است.

به ‌گزارش ایلنا، منصور ستوده گفت: حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی یکی از مهم ترین وظایف ما در استان است که در همین خصوص از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 66 حلقه چاه غیرمجاز با دبی مجموع 3.1 میلیون متر مکعب در سال و قطع برق 10 چاه مجاز دارای اضافه برداشت پلمب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: برداشت‌های غیرمجاز از سفره‌های آب زیرزمینی سبب پایین رفتن سطح این سفره می‌شود که این موضوع می‌تواند تبعات مخربی از جمله کاهش کیفیت و کمیت منابع آب و همچنین افزایش میزان فرونشست را برای دشت قزوین به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به تغییر اقلیم و لزوم سازگاری با شرایط کم آبی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 162 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های شهرستان بوئین زهرا نصب شده که این اقدام باعث صرفه جویی بیش از 2.4 میلیون مترمکعب آب در سال شده است.

ستوده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: حدود یک‌هزار مترمربع در محدوده رودخانه قانی چای بازگشایی مسیر جهت عبور ایمن سیلاب انجام گرفته و با توجه به انباشت رسوبات ناشی از وقوع سیلاب‌ها در گذشته در محدوده رودخانه آراسنج نیز 5.1 کیلومتر در عرض 12 متر لایروبی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز