خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین:

بارش‌های رگباری قزوین چیزی به منابع آبی استان اضافه نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۰۷۶

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین گفت: بارش‌های رگباری اخیر در استان قزوین به میزانی نبود که منابع آبی استان را تقویت کند و میزان بارش‌ها برای اضافه شدن منابع آبی جزئی بود، البته امیدواریم در سال جاری بارش‌های خوبی را پیش رو داشته باشیم.

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به بارش‌های رگباری در استان گفت: در محدوده طالقان در یکی از سرشاخه‌ها بارش‌هایی داشتیم که البته برای استان ورودی نداشت.

مدیرعامل آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: بارش‌هایی که در منطقه شاهرود داشتیم هم به دشت قزوین وارد نمی‌شود و صرفا در آبیک به صورت جزئی تاثیرگذار بود.

وی عنوان کرد: در شهرستان تاکستان سد نهب آماده است و در صورت بارش‌های رگباری قابلیت مهار سیل در این منطقه را داریم، همچنین 15 حوضچه تغذیه مصنوعی در سطح استان هم برای ذخیره سازی آب‌ها فعال است که در محدوده آبیک تا تاکستان قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: لایروبی رودخانه‌ها هم انجام شده تا بارش‌های رگباری به سیلاب منجر نشود، در حد توان و منابعی که در اختیار داشتیم اقدامات مختلفی برای مهار سیلاب‌ها انجام شده که البته کافی نیست.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه برای امشب و فردا هم بارش‌های رگباری پیش بینی شده و بویژه در بوئین زهرا هشدار نارنجی صادر شده از هم استانی‌ها در خواست داریم به هیچ عنوان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها حضور پیدا نکنند.

ملکی تصریح کرد: درصورتی که بارش‌ها در مناطق پشت سدها باشد سیلاب مهار شده و امکان ذخیره سازی آب ناشی از آن وجود دارد، در دامنه‌های شمالی هم از نظر مهار سیلاب مشکلی نداریم و آمادگی لازم وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز