خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

رفع تصرف 9 هکتار از حریم رودخانه‌ها در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۰۱۸

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با رفع 68 فقره تصرف در بستر و حریم رودخانه‌های استان قزوین در سال جاری بیش از 9 هکتار از محدوده رودخانه‌ها آزادسازی شد.

به گزارش ایلنا، حمید منصوری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌های استان اظهار کرد: در استان قزوین 33 هزار کیلومتر رودخانه و مسیل داریم که از نظر قانونی مشابه هم هستند و باید عملیات رفع تصرف و آزادسازی بستر و حریم به صورت مستمر برای آن‌ها اجرا شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد: به طور میانگین سالانه 30 هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در استان رفع تصرف می‌شود که این کار حدود 20 میلیارد ریال هزینه دارد.

وی تصریح کرد: امسال در محدوده رودخانه زیاران در شهرستان آبیک 62 مورد رفع تصرف به مساحت 5.5 هکتار، در منطقه رزجرد که اخیراً آغاز شده حدود 5  هزار متر، در محدوده شهرستان قزوین 2.5 هکتار و در محدوده شهرستان بوئین زهرا یک هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها رفع تصرف صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در شهرستان قزوین در رودخانه باراجین و نجف آباد حدود 160 مورد تصرف شناسایی شده که در یک ماه آینده نسبت به قلع و قمع آن اقدام خواهد شد و در سال گذشته 26 هکتار از مساحت رودخانه‌ها رفع تصرف شد که بیشترین اقدامات در محدوده مناطق الموت و بوئین زهرا بوده است.

وی بیان کرد: بیشتر متخلفان افراد غیربومی و کسانی هستند که اراضی باغی و کشاورزی را در بنگاه‌های معاملات ملکی بدون استعلام از دستگاه‌های ذیربط خریداری می‌کنند و با محدوده حریم رودخانه‌ها آشنا نیستند؛ از این رو از همه کسانی که قصد خرید اراضی کشاورزی و باغی را دارند درخواست می‌کنیم محدوده حریم اراضی را از شرکت آب منطقه‌ای استعلام کنند زیرا رودخانه‌ها از انفال محسوب شده و صیانت از آن‌ها وظیفه دستگاه‌های متولی است.

منصوری ادامه داد: اگر زمینی در نزدیکی و حتی اطراف رودخانه باشد می‌تواند برای صاحبان آن در زمان سیلاب بسیار خطرناک باشد و جان و مالشان را تهدید کند، لذا انتظار داریم مردم موضوع رعایت حریم بستر و محدوده رودخانه‌ها را جدی بگیرند و از تجاوز به حریم آن جدا خودداری کنند.

وی اظهار کرد: بیشترین تخلف و تجاوز به حریم رودخانه‌های استان شامل دیوارکشی، فنس کشی، کاشت درخت، ویلاسازی و ساخت اتاقک‌های کارگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز