خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری قزوین:

شهرداری هوشمند در استان قزوین در حال راه‌اندازی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۰۵۱

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: در راستای استقرار دولت الکترونیک و کاهش مراجعات به شهرداری‌های استان و ضرورت ایجاد وحدت رویه، شفافیت و تسریع در انجام فرآیند و با هدف تسریع در ارائه خدمات مطلوب و ارتقای سلامت اداری، شهرداری هوشمند در استان قزوین در حال راه اندازی است.

به گزارش ایلنا، محسن اسماعیلی با بیان اینکه مدیریت شهری و در راس آن شهرداری به عنوان اداره کننده هر شهر، نقش اصلی را در تحقق شهر هوشمند بر عهده دارد، اظهار کرد: فناوری اطلاعات در فرآیند توسعه شهری و ارتقاء جایگاه مدیریت شهری در نظام اداری و اجرای مدیریت شهری و رفاه شهروندان از بخش‌های پیشران محسوب می‌شود و اگر به ابعاد گوناگون فناوری اطلاعات در مدیریت شهری توجه شود مسیر توسعه شهری با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و شاهد تحولات بزرگی در شهر و شهرداری خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در خصوص راه اندازی شهرداری هوشمند اضافه کرد: با ایجاد شهرداری هوشمند علاوه بر ایجاد شفافیت در امور خدماتی، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری نخواهد بود و خدمات به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از سلیقه گرایی، شخص محوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان از مهم‌ترین ثمرات این سامانه است، افزود: با ارائه خدمات به صورت غیرحضوری گام مهمی در راستای شفاف سازی و اجرای حداکثری قوانین و مقررات برداشته خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در همین راستا متقاضیان می‌توانند ضوابط شهرسازی و پروانه ساختمان ملک خود را شامل تراکم، کاربری، سطح اشتغال، تعداد طبقات، عوارض و غیره را بر اساس لایه‌های اطلاعات مکانی و محاسبات سیستم رویت و سپس درخواست پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی و غیر حضوری ثبت کنند.

وی با تاکید بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در راستای ایجاد شهر هوشمند به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری اظهار کرد: مطابق مصوبه بند ۲ مصوبات صورتجلسه نشست شهرداران استان در اسفند ماه ۱۴۰۱ در راستای سال تحول دیجیتال شهرداری های استان قرارداد استقرار توسعه راهبردی شهرداری الکترونیک و هوشمند از طریق سازمان همیاری شهرداری‌های استان با شهرداری‌ها منعقد شد و هم اکنون ۱۶ شهر استان در فاز نخست و ۱۰ شهر در فاز توسعه قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز