خبرگزاری کار ایران

در نیمه اول سال جاری صورت گرفت؛

پرداخت 511 میلیارد تومان عوارض مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۸۹۸

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از پرداخت بیش از 511 میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان در شش ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله عباس پور با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداری‌ها در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه 124 درصد رشد داشته است، بیان کرد: عواید پرداخت مالیات، به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تخصیص می‌یابد که این منابع پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری برای استان‌ها به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد،  در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 2 هزار و 206 میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته 62 درصد رشد داشته است.

این مسئول تصریح کرد: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفا جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات، گفت: برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است، باید این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تاثیر بسزایی دارد، در این راستا لازم است شهرداری‌ها اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشند، قطعا این امر می‌تواند نقش زیادی در اعتماد سازی مردم و تشویق و ترغیب آن‌ها به پرداخت مالیات و در نهایت بالا بردن سهم مشارکت مودیان در عمران و آبادانی شهرها داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز