خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین، آبیک و البر در مجلس:

فعالیت معدنی در پیغمبرکوه عامل نگرانی مردم آبیک شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۰۹

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: مردم آبیک در مظلومیت قرار دارند و با انواع آلودگی‌ها مواجه هستد و پیغمبرکوه تنها مسیر باقیمانده برای تنفس مردم این شهرستان است که بهره‌برداری معادن در این منطقه این موضوع را هم در معرض نگرانی قرار داده و خواستار توقف تمدید مجوز بهره‌برداری از این معادن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در جلسه شورای معادن استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: شهرستان آبیک سال‌ها با مسائل مختلف زیست محیطی و آلودگی مواجه است که علت‌های مختلف دارد و برای توسعه گردشگری در این شهرستان باید رفع آلودگی‌ها مورد توجه قرار گرفته و برای آن تلاش کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس ادامه داد: شاید این موضوع مطرح شود که آلودگی ایجاد شده ناشی از معادن زیاد نیست؛ اما در کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از آلودگی‌ها سلامت را با چال ش مواجه می‌کند.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت که هوای سالم حق مردم آبیک است و حق نداریم با نگاه اقتصادی و توسعه معادن باعث نگرانی مردم شویم و پایان دادن به فعالیت‌های معدنی بی رویه خواستار و مطالبه مردم این منطقه است.

این مسئول اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از اضافه بار کامیون‌های معادن از سیستم‌ها و باسکول‌های هوشمند استفاده شود؛ زیرا حمل اضافه بار معادن باعث تخزیب جاده‌ها شده و روستاییان را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: با یک درصد فروش معادن می‌توان زمینه خرید و نصب حداقل چهار باسکول هوشمند در مسیر تردد کامیون‌های معادن استفاده کرد.

سیاهکلی بیان کرد: همچنین می‌توان معادن شن و ماسه را به شهرداری‌ها واگذار کرد تا به منبع درآمد پایدار برای آن‌ها تبدیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز