خبرگزاری کار ایران

توزیع 20 هزار نهال مثمر و غیر مثمر در حوزه های هدف ترسیب کربن گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۰۲۰

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 20 هزار نهال مثمر و غیر مثمر در حوزه های هدف ترسیب کربن گلستان در سال گذشته بین جوامع محلی توزیع شده است.

به گزارش ایلنای گلستان، محمدرضا نقوی اظهار کرد: نهال های صنوبر، گردو، گیلاس و گلابی در بین جوامع محلی روستاهای هدف ترسیب کربن با هدف زراعت چوب و ایجاد باغ توزیع شده است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از 4 هزار اصله گل محمدی و 121 هزار نشاء گیاهان دارویی مثل آویشن و اسطوخدوس نیز توزیع شده است.

وی ادامه داد: نهالکاری مثمر و غیر مثمر، کشت گیاهان دارویی، برگزاری دوره های آموزشی، تشکیل صندوق های خرد اعتباری روستایی، بانکت بندی و اصلاح اراضی شیب دار از جمله اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه است.

نقوی با تاکید بر اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تصریح کرد: پروژه های ترسیب کربن مدل موفق طرح های مشارکت مردمی در منابع طبیعی گلستان است و هدف پروژه ترسیب کربن مشارکت جوامع محلی، حفاظت از منابع طبیعی و کاهش گازهای گلخانه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه مردم مهم ترین نقش را در مراقبت از منابع طبیعی دارند، تصریح کرد: اثر بخشی پروژه ترسیب کربن در جهت حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی، اشتغالزایی، افزایش دانش منابع طبیعی و زیست محیطی در منطقه دیده می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز