خبرگزاری کار ایران

فرماندار قزوین:

شهر قزوین برای ساخت مسکن با مشکل زمین مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۲۴

فرماندار قزوین گفت: استان در حوزه مسکن وضعیت خوبی دارد اما متاسفانه در شهر قزوین در حوزه زمین مشکل جدی داریم؛ شهر قزوین در حوزه مسکن با بن‌بست مواجه است و باید پیگیر بود تا در محدوده‌هایی که امکان دارد زمین‌هایی که مستعد است به شهر قزوین ملحق شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، عباس کاظمی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فرمانداری با شرکت آبفا و بنیاد مسکن استان که در دفتر فرماندار برگزار شد، گفت: بعضی روستاهای شهرستان قزوین در حوزه محرومیت وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند که باید بیش از پیش به آن توجه کرد، در حال حاضر عملکرد بنیاد مسکن در شهرستان قزوین مقبول است به طوری که روستاییان از این عملکرد راضی هستند و در بسیاری از روستاها اقدامات انجام شده خوبی وجود دارد که باید با جدیت ادامه پیدا کند.

فرماندار  شهرستان قزوین بیان کرد: در موضوع بازنگری‌های طرح هادی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است؛ در یک مقطع زمانی در استان و شهرستان قزوین سیاستی اتخاذ کردیم که از کارهای غیرقانونی حوزه ساخت و ساز روستایی جلوگیری کنیم چرا که این دست اقدامات در گذشته به صورت فزاینده صورت گرفته است.

کاظمی تأکید کرد: مسئله مسکن معیشت محور در روستاهای نزدیک قزوین مطرح شده که نیاز به هماهنگی دارد، نقاط روستایی نزدیک قزوین استعداد خوبی دارند و می‌شود برای تهیه مسکن از آن استفاده کرد که در این زمینه بنیاد مسکن می‌تواند ظرفیتش را پای کار بیاورد.

فرماندار قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ساخت مسکن برای قزوین محدود به مهرگان شده است اما مهرگان نیز نتوانسته نیاز واقعی مسکن را در شهر قزوین حل کند؛ امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد جهشی در حوزه مسکن قزوین باشیم، بیش از ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده قزوین نیز فرصت خوبی است که رسیدگی به آن نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری در راستای ماده 6 قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری شهرستان قزوین به منظور انجام عملیات پروژه‌های آبرسانی و اجرای طرح هادی و بهسازی معابر در 33 روستای فاقد دهیاری شهرستان قزوین با اعتبار 68 میلیارد و 300 میلیون ریال بین فرمانداری قزوین، شرکت آبفا و بنیاد مسکن استان قزوین منعقد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز