خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال در امور ایثارگران:

مجتمع هایی مسکونی به صورت انبوه در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۷۲۸

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال در امور ایثارگران گفت: در طرح نهضت ملی مسکن زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا بیدکی در نشست بررسی مشکلات جامعه ایثارگری شهرستان سلسله با فرماندار اظهار کرد: یکی از طرح های خوب بنیاد شهید که در راستای رسیدگی و رفع مشکلات خانواده شهدا صورت می گیرد، "طرح سپاس" است که با هدف گرفتن مشاوره از وضعیت جامعه و دیدار مسوولان با خانواده های شهدا و ایثارگران انجام می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات جامعه ایثارگران به تنهایی در توان بنیاد شهید نیست، افزود: بخشی از مشکلات این جامعه نیاز به تعامل و همت جمعی و ملی دارد و انتظار می رود که همه دستگاه ها برای رفع آنها بنیاد شهید را یاری دهند.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال در امور ایثارگران با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است، عنوان کرد: متاسفانه ترویج و توسعه این فرهنگ عقیم مانده و توجه جدی به این مسئله نشده است.

بیدکی با اشاره به تلاش های استکبار برای حذف کردن جمهوری اسلامی، تصریح کرد: دوام جمهوری اسلامی به مردم آن است و ایستادگی این مردم به پای آرمان های انقلاب حاصل رشادت های شهدا و خون پاک آنها است.

مشاور رئیس سازمان ثبت احوال در امور ایثارگران با اعلام این خبر که بخشی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به جامعه ایثارگران اختصاص یافته است، افزود: در استان لرستان بنا است که زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا این مجتمع ها به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

بیدکی با اشاره به اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیاز است، افزود: این در حالی است که بودجه بنیاد شهید امسال ۳۱ هزار میلیارد تومان بود که البته به عنایت رییس جمهور به ۷۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با اشاره به اختصاص ۱۷ هزار پست محل در سال گذشته برای استخدام فرزندان شهدا، تصریح کرد: با وجود این تنها ۱۱ هزار نفر شرکت کننده داشتیم که تعداد ۹ هزار نفر از آنها در آزمون شرکت کردند اما تنها هفت هزار و ۸۰۰ نفر از آنها جهت استخدام مراجعه کردند و استقبال خوبی صورت نگرفت.

بیدکی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران، گفت: مسئله تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران نیز با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز