خبرگزاری کار ایران

کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا در استان مرکزی / احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۴۷۰

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی با هسته سرد از امروز جمعه از نواحی شمال غرب به کشور است، گفت: دمای هوا تا 2 روز آینده در نقاط مختلف این استان 6 تا 9 درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: این سامانه در ساعاتی از عصر و شب امروز جمعه موجب رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر احتمال رگبار برف و در برخی از مناطق به ویژه نواحی نوار غرب و نیمه شمال استان مرکزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد امروز جمعه و فردا شنبه شدید پیش‌بینی شده است، ادامه داد: به دلیل ماهیت سرد این سامانه و ریزش هوای سرد از عرض‌های شمالی، دمای هوا از جمعه شب روند کاهشی پیدا می‌کند و تا یکشنبه ادامه دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: دمای هوا در ساعات بامداد و در صبح شنبه در نقاط سردسیر استان مرکزی به زیر صفر می‌رسد. بر این اساس احتمال خسارت به محصولات کشاورزی استان مرکزی در 2 روز ابتدایی هفته آینده پیش‌بینی شده است.

مرادی به حجم بارندگی‌های استان مرکزی در سال زراعی جاری اشاره داشته و تصریح کرد: در سال زراعی جاری از بازه زمانی ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون، 158 میلیمتر بارندگی در این استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز