خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش برف و باران در برخی مناطق ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۱۸۹

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز و تقویت آن در سه‌شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های کرمان، هرمزگان و برخی مناطق استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، جزایر واقع در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی، وزش باد شدید موقتی، رعد و برق و بارش برف در مناطق سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا در برخی مناطق استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان،‌ خراسان جنوبی و جزایر واقع در تنگه هرمز و دریای عمان بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز سامانه بارشی جدید از سمت مرزهای واقع در شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه بارشی روز یکشنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب،‌ شمال شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر باعث بارش برف و باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

فعالیت سامانه بارشی روز سه‌شنبه هفته آینده در مناطق مذکور تشدید خواهد شد. همچنین طی 2 روز آینده خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

آسمان تهران نیز امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با احتمال بارش پراکنده و صاف تا کمی ابری و غبارآلود برای شب پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت به ترتیب 4 و منفی یک درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: جمعه 1401/11/07

زمان پایان: عصر جمعه 1401/11/07

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر 32 نات، افزایش ارتفاع امواج بین 1.5 تا 2 متر در سواحل و 2 تا 3 متر در نواحی فراساحل.

منطقه اثر:

جمعه 1401/11/07: نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

اثر مخاطره: خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز