خبرگزاری کار ایران

برف و باران استان مرکزی را فرا می‌گیرد / تا پایان هفته دمای هوا کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۷۸

معاون توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص وضعیت هوای استان، تا ساعاتی دیگر برف و باران نقاط مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مرادی افزود: یک سامانه بارشی از اواخر وقت شب گذشته (یکشنبه) به مرزهای غربی کشور وارد شد و این سامانه از بعدازظهر امروز (دوشنبه) به تدریج استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا روز پنجشنبه در برخی از ساعات موجب بارش باران، برف و وزش باد در این استان می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که بر اساس خروجی فعلی مدل‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد این است که بارش‌ها به طور کلی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قابل ملاحظه نیست، اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مقداری تقویت می‌شود.

معاون توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: در طی فعالیت این سامانه سرعت وزش باد تا روز پنجشنبه در برخی از ساعات افزایش دارد، به ویژه در روز سه‌شنبه سرعت وزش باد، شدید پیش‌بینی شده است.

مرادی در رابطه با وضعیت دمای استان مرکزی در طی چند روز آینده، تصریح کرد: روند افزایشی دما در استان مرکزی تا فردا (سه‌شنبه) تداوم دارد اما پس از آن تا پایان هفته دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

وی در خصوص میزان بارش‌های انجام شده در استان مرکزی طی سال جاری، بیان داشت: در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال جاری) تاکنون 93.4 میلیمتر بارندگی در استان به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز