خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت استان خبر داد؛

وصول حقوق دولتی معادن استان مرکزی به میزان 5111 میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۴۸

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سال 1401 حقوق دولتی معادن در این استان به میزان 5111 میلیارد ریال وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال 1400 میزان 89 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، علی جودکی افزود: همچنین سال گذشته 17 پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی 7 میلیون و 35 هزار تن و ظرفیت استخراج 382 هزار تن در استان مرکزی صادر شده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی 253 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفت. در فرآیند این سرمایه‌گذاری‌ها بیش از 126 فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 4 پروانه اکتشاف و 6 گواهی کشف در نقاط مختلف این استان صادر شد. در این رابطه بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.

جودکی تصریح کرد: 36 نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان مرکزی در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به معادن تراورتن با 100 فقره و سنگ لاشه با 98 فقره است. اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.

وی بیان داشت: 619 معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 27 میلیون 700 هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون 352 هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری 8017 میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و حدود 5000 نفر نیز در این بخش اشتغال دارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز