خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

مسئولان مسیر را برای اشتغال‌آفرینی جوانان هموار کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۹۷۱

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: همه دستگاه‌ها در استان با همکاری نیروی مسلح، دستگاه قضا و استاندار در کنار یکدیگر تلاش کنند تا مسیر برای اشتغال‌آفرینی جوانان هموار شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در مراسم بهره‌برداری از ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی کمیته امداد گیلان با اشاره به تأثیرگذاری طرح‌های اشتغالزایی در زندگی جوانان اظهار کرد: ایجاد اشتغال و تولید توسط هر تشکل و نهادی موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به صرف هزینه هزار و ۱۰۰ میلیاردی توسط کمیته امداد گیلان برای اشتغالزایی افزود: بیش از ۱۸ هزار نفر در سراسر استان مشغول به‌کار شدند که جای خرسندی دارد و امیدواریم شاهد اقدامات بیشتری در این بخش باشیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رشد کشورها در داخل به تولید و در خارج به صادرات بستگی دارد، ادامه داد: عمده‌ترین صادرات مربوط به بخش فنی و مهندسی است اما امروز با توجه به موقعیت ایجاد شده در آسیای میانه و جنوب شرقی آسیا باید بتوانیم از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی و مراکز ایجاد اشتغال در اختیار مدیران و بانک‌هاست، تصریح کرد: بانک‌ها باید مدیر، مولد و ناظر باشند و نقدینگی‌ها را در اختیار تولید قرار دهند و بنگاه و سهام‌دار نباشند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه طرح پیشنهاد شده تجمیع مرکز تولید با آثاری همچون نظارت بر زیرمجموعه و تمرکز تقاضاکنندگان بر یک جا همراه است، افزود: متولیان امر، افراد و مجموعه‌ها را به‌طور دائم نظارت کنند و جلوی پیچیدگی‌های اداری گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار میزان بیکاران گیلان از سایر استان‌ها پایین‌تر است، ادامه داد: بنابراین همه دستگاه‌ها در استان با کمک نیروی مسلح، دستگاه قضا و استاندار در کنار یکدیگر تلاش کنند تا مسیر برای اشتغال‌آفرینی جوانان هموار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز