خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات لرستان خبر داد؛

تولید بیش از ۱۰ هزار تن ماهیان خاویاری در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۲۹۹

مدیرکل شیلات لرستان گفت: طی سال‌های آتی ظرفیت ماهیان خاویاری استان به بیش از ۱۰ هزار تن می رسد.

به گزارش ایلنا،  کیارش بیرانوند در جمع خبرنگاران از وجود پنج مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در لرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و شرایط جوی که دارد یکی از استان‌های مهم آبزی پرور کشور است.

وی ادامه داد: در شهرهای شمالی استان مانند ازنا، الیگودرز، دورود و بروجرد شرایط خیلی خوبی برای پرورش ماهیان سردآبی داریم.

مدیرکل شیلات لرستان، اضافه کرد: همچنین در مناطق جنوبی لرستان ظرفیت بی‌بدیل و عالی در خصوص پرورش و تولید ماهیان خاویاری وجود دارد.

بیرانوند، در خصوص چگونگی ورود استان به بحث ماهیان خاویاری، افزود: سال‌های گذشته ماهی خاویار را برای تست وارد استان کردیم و شاهد بودیم که چقدر خوب می‌شود این ماهی در استان ترویج پیدا کرده و تولیدات درآمدی داشته باشد و یک تحول اقتصادی و اشتغالی در استان به وجود بیاورد.

بیرانوند، بیان کرد: در حال حاضر پنج مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری داریم که تولیدات ما در استان بیش از ۱۰۰ تن گوشت و ۵۰۰ کیلو خاویار است.

وی افزود: به صورت گسترده‌تر وارد فاز اجرا در بخش ماهیان خاویاری شده‌ایم و پروژه‌هایی مانند ایجاد مجتمع‌ها و زیرساخت‌های خاویاری روی حوضه «سیمره» و حتی رودخانه «سزار» را تعریف کردیم.

مدیرکل شیلات لرستان، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم طی سال‌های آتی ظرفیت ماهیان خاویاری استان را به بیش از ۱۰ هزار تن برسانیم.

بیرانوند، گفت: این کار تحول عظیمی در لرستان و کشور ایجاد می‌کند به طوری که تولید ماهیان خاویاری استان آن به اندازه کل تولید کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز