خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در شمالغرب کشور؛

آزمایش تشخیص زودهنگام عفونت های قارچی در اردبیل راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۱۶۲

برای اولین بار در شمالغرب کشور، آزمایش تشخیص زودهنگام عفونت های تهاجمی قارچی در بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا، حامد محسنی راد رئیس بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) اردبیل از راه اندازی آزمایش بررسی آنتی ژن گالاکتومنان سرمی جهت تشخیص عفونت های تهاجمی قارچی ( آسپرژیلوزیس) در آزمایشگاه تخصصی قارچ شناسی این  بیمارستان خبر داد.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو گفت: این آزمایش برای اولین بار در استان اردبیل و منطقه شمالغرب کشور در بخش دولتی راه اندازی شده که با تعرفه مصوب دولتی و با هزینه یک سوم بخش خصوصی در آزمایشگاه بیمارستان آموزشی و درمانی امام رضا (ع) قابل انجام است. 

محسنی راد خاطر نشان کرد: این بیمارستان آماده پذیرش و دریافت نمونه های ارجاعی از استان های همجوار و آزمایشگاه های بخش خصوصی  است.

 سولماز بصیری، مسئول فنی آزمایشگاه تخصصی قارچ شناسی بیمارستان امام رضا (ع) نیز در این خصوص بیان داشت: این آزمایش به منظور تشخیص زودهنگام و درمان به موقع عفونت های تهاجمی قارچی در بیماران مبتلا به سرطان، اختلالات و بدخیمی های خونی، نوتروپنیک، بیماران پیوند مغز استخوان، دریافت کنندگان طولانی مدت داروهای استروئیدی، آنتی بیوتیک ها و ... راه اندازی شده است.

وی ضمن تشکر از همکاری و مساعدت مسئولان دانشگاه و بیمارستان اظهار داشت: تلاش ما این است که با تمام ظرفیت ها و امکانات موجود گره گشای مشکلات درمانی بیماران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز