خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

«طرح عیدانه » ویژه استاندارد در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۹۴

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی گفت: «طرح عیدانه »استاندارد ویژه نظارت بر بازار نوروزی از ۱۵ اسفند در استان در حال اجرا است.

وحید موسی پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه طرح سراسری سازمان ملی استاندارد برای ایام پایانی سال و نظارت بر بازار نوروزی و ماه رمضان از ۱۵ اسفند ماه در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت گفت: هدف از اجرای این طرح  صیانت از ایمنی سلامت احقاق حقوق عامه مردم، استاندارد سازی بازار نوروزی و کنترل کمی و کیفی عرضه کالاها و خدمات در آستانه نوروز است.

موسی پور افزود: اولویت این طرح با مراکز خدماتی و رفاهی از جمله پایانه‌های مسافربری برون شهری، فرودگاه،ایستگاه راه آهن، مراکز اقامتی بین راهی، رستوران ها، هتل‌ها، قالیشویی‌ها، مراکز عمده عرضه آجیل و خشکبار و مراکز عرضه مواد غذایی است.

وی درباره اینکه در مکان‌هایی مانند ایستگاه راه آهن، پایانه‌ها و یا فرودگاه چه چیزهایی توسط استاندارد مورد نظارت قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس چک لیستی که از سوی سازمان ملی استاندارد در اختیار داریم موارد مختلفی از استاندارد بودن تجهیزات این مراکز تا مواردی مانند استاندارد سیستم تهویه، استاندارد نحوه ورود به وسایل حمل و نقل و ... ارزیابی خواهد شد. به علاوه برای انواع مواد غذایی نیز استانداردهای مختلفی از جمله وزن کالا، کیفیت آن و ... وجود دارد که در بازار نوروزی عرضه این محصولات رصد می‌شود.

موسی پور، با اشاره به گستردگی بخش‌های مختلف و لزوم مشارکت مردم در زمینه استاندارد سازی کالا و خدمات، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات عدم استاندارد بودن کالا و خدمات را از  طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷  به اداره کل استان اطلاع رسانی کنند.

سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال در راستای اجرای طرح عیدانه تاکنون ۵۱۱ مورد بازدید در سطح استان از واحد‌های خدمات رسان انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز