خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تولید بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در گلستان/۱۶۷ هزار تن کود بین کشاورزان توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۳۷۲

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: از ابتدای سالجاری بیش از ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در گلستان تولید شد وهمچنین طرح پرورش قراردادی دام وطیور در حال اجرا است.

محمدبرزعلی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: گلستان در اکثر زراعت‌ها رتبه‌های اول تا سوم را در کشور دارد وتاکنون ۱۶۸ هزار تن کود پتاسه و فسفاته بین کشاورزان توزیع شده و ۱۲۷ شرکت کارگزاری شامل ۱۸ کارگزارتعاونی ۳۳ کارگزار شرکت تعاونی و ۷۷ کارگزاری بخش خصوصی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در زمینه کشت قراردادی ۱۴۵ هزار هکتار از اراضی آبی گلستان در برنامه بود که تاکنون بیش از ۱۴۷ هزار هکتار انجام گرفت.

وی تصریح کرد: ۱۸۳ پروژه بخش کشاورزی دردهه فجر با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید. این پروژها در ۶ بخش تولیدات دامی،دامپزشکی،صنایع تبدیلی اب وخاک، تولیدات گیاهی،جنگل ومرتع وشیلات،آبزیان افتتاح شده وبرای ۱۲۵۵ نفر فرصت اشتغال فراهم کرده و بیش از ۱۰۳۱۶ خانوار بهرهمند خواهند شد.

وی تصریح کرد: گلستان از نظرمیزان تولید گندم رتبه دوم در کشور را دارد و ۳۸۰ هزار هکتار گندم دراستان کشت شد و  پیش بینی می شود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از این اراضی کشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز