خبرگزاری کار ایران

معاون جهادکشاورزی استان خبرداد؛

۳۰ میلیون گل و گیاه زینتی در گلستان تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۷۶۶

 معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۳۰ میلیون گل و گیاه زینتی یک سال گذشته در گلستان تولید شده است و محصولات تولیدی مراکز تولید و پرورش گل علاوه بر مصرف داخلی استان به سایر نقاط کشور و مراکز استان‌ها ارسال می‌شود.

به گزارش ایلنای گلستان، نوید رضا فرهانی اظهارکرد: طی یک سال، ۳۰ میلیون گلدان، شاخه و اصله، انواع گل وگیاهان زینتی، گل‌های شاخه بریده، فصلی، آپارتمانی و درختچه‌های زینتی در استان تولید شد.

نوید رضا فرهانی افزود: سطح مراکز تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی استان در حال حاضر ۶۵ هکتار است که از این میزان ۲۰ هکتار آن زیر پوشش گلخانه و ۴۵ هکتار آن فضای باز است.

فرهانی افزود: عمده تولیدات گلخانه‌های گل و گیاه زینتی استان شامل انواع گیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا، آگلونما، پتوس ها، زامیفیلیا، شامادور و بنجامین است.

وی گفت: انواع گل‌های شاخه بریده مانند استرلیتزیا، نرگس بوی ایران، نرگس هلندی و آنتوریوم، انواع درختچه‌های زینتی، انواع کاکتوس ها، گل‌های فصلی و نشایی مانند همیشه بهار، جعفری و بنفشه از دیگر محصولات تولیدی و پرورش یافته در استان به شمار می‌روند.

وی گفت: پرورش، تولید و فروش محصولات گلخانه‌ای درآمد خوبی را نصیب تولیدکنندگان کرده و با توجه به ارزش افزوده بالا از فعالیت‌های اقتصادی سود آور به شمار می‌رود.

فرهانی بیان کرد: تولید محصولات گلخانه‌ای در زیر پوشش، بهره وری آب را تا ۱۰ برابر افزایش داده و با ایجاد اشتغال پایدار کمک شایانی به معیشت خانوار شاغل در این بخش می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در سطح ۶۵ هکتاری گلخانه‌های موجود، بیش از ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز