خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

ذخیره سازی بیش از ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۲۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ذخیره سازی ۴ هزار و ۵۰۰ تن سیب در سردخانه های استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، اکبر کرامتی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه، باغداران آذربایجان‌غربی امسال با برداشت بیش از یک میلیون تُن سیب درختی، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص دادند گفت: از این مقدار سیب تولید شده  ۴ هزار و ۵۰۰ تن در سردخانه های استان ذخیره سازی شده است.

کرامتی افزود: آمار رسمی و ثبت شده صادرات سیب استان از طریق گمرکات ۳۰ هزار تُن بوده ولی این میزان تا ۴۵ هزار تُن نیز تخمین زده می‌شود که البته توسط گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۳۰ هزار تُن صادرات سیب انجام شده در کشور تاکنون، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از طریق گمرکات استان صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به روند کند صادرات سیب درختی استان اظهار کرد: هر ۲ هفته یکبار جلساتی با نمایندگان تجار و بازرگانان جهت رصد بازار و همچنین نیاز سنجی بازارهای هدف انجام می‌شود تا علاوه بر شناسایی و اخذ مشکلات ذائقه مشتریان نیز سنجیده شود.

وی درباره خرید سیب صنعتی در استان نیز گفت: برنامه ریزی برای خرید سیب درختی صنعتی استان در سال آینده از امسال در دست اقدام است.

کرامتی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی در استان خریداری شده است، اضافه کرد: مقرر شده است تا بانک کشاورزی از طریق معرفی جهاد کشاورزی و از محل اعتبارات مشخص به مراکز جمع اوری سیب صنعتی جهت تامین نقدینگی تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کند.

به گفته کرامتی،سطح کل باغات سیب استان ۷۱هزار و ۷۷۲هکتار است که شامل ۶۲هزار و ۷۶۹هکتار باغات بارور و ۹ هزار و سه هکتار باغات غیر بارورهستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز