خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید قزوین:

برنامه هفتم توسعه باید ضمانت اجرایی در قوانین ایثارگری داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۹۳

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به رغم صراحت قانون به بهانه‌های مختلف از اجرای آن خودداری می‌کنند به همین دلیل باید در قانون برنامه هفتم توسعه علاوه بر ضمانت اجرایی، ماده‌هایی پیش‌بینی شود با این مضمون که هیچ دستگاهی حق ندارد به دلایلی متعدد قانون را اجرا نکند.

به گزارش ایلنا، سمیه اسمعیلی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه در مجلس در حال بررسی و تصویب است، گفت: این برنامه باید در راستای رفع بیشتر مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران و ارائه خدمات باکیفیت در شان و مقام والای آن‌ها تدوین و تصویب شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برنامه ششم توسعه با برخی از مشکلات مواجه بود که با رفع آن‌ها می‌توان برنامه هفتم توسعه را با سازوکارهای بهتری تدوین کرد.

وی عنوان کرد: در صورت استنکاف مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید ضمانت اجرایی از قبیل انفصال از خدمت یا ضمانت اجرای کیفری برای بالاترین مقام دستگاه اجرایی در نظر گرفته شود.

اسمعیلی با بیان اینکه برخی مسئولان دستگاه‌ها با اشاره به نگارش قانون از اجرای قوانین خودداری می‌کنند، گفت: باید این مهم شفاف‌سازی شود و از واژه‌های کلی نظیر دولت خودداری شود تا به صراحت تکلیف هر کدام از دستگاه‌های ذیربط مشخص شود.

وی افزود: برخی از احکام صادره در قانون برنامه ششم توسعه مشمول مرور زمان نمی‌شوند به همین دلیل باید احکام مذکور به قانون احکام دائمی کشور ملحق شود تا مشکل انقضای مدت قوانین حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز