خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی بنیاد شهید قزوین خبر داد؛

ثبت بیش از یک‌هزار خاطره از بازماندگان شهدا و جانبازان در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۸۲۲

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ثبت و ضبط یک‌هزار و ۷۹۱ خاطره از بازماندگان شهدا و جانبازان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

به گزارش ایلنا، فاطمه نسخه‌چی گفت: خاطرات والدین و همسران معظم شهدا و جانبازان گنجینه‌های ارزشمند تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس ملت ایران است که باید با ثبت و ضبط کردن آنها، این تاریخ شفاهی را حفظ کرد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز متاسفانه والدین شهدا در کهولت سنی هستند به همین دلیل خاطراتی که از فرزندان‌شان به یاد دارند، به مرور زمان فراموش شده است، لذا باید خاطرات آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان جمع‌آوری شود.

وی عنوان کرد: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با توجه به اهمیت موضوع جمع‌آوری خاطرات شهدا را در قالب طرح «اسناد افتخار» با موضوع خاطره‌نگاری والدین شهدا آغاز کرده است.

این مسئول افزود: مسئولان بنیاد قزوین در سال ۱۳۹۵ در طرح جهادی اقدام به ثبت و ضبط خاطرات این عزیزان کردند و توانستند پرونده جمع‌آوری خاطرات یک هزار و ۳۹۹ والدین شهدا را به اتمام برسانند.

وی گفت: بعد از اجرای طرح یاد شده، جمع‌آوری خاطرات همسران شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در استان قزوین کلید خورد و خاطرات ارزشمند و فاخر این عزیزان ثبت و ضبط شد.

نسخه‌چی افزود: در سال جاری ۳۹۲ خاطره از جامعه ایثارگران جمع‌آوری و ثبت و ضبط شد که از این آمار ۳۴۰ خاطره همسران شهدا، ۴۷ خاطره جانبازان ۷۰ درصد و ۵ خاطره والدین شهدای مدافع حرم بوده است.

نسخه‌چی با بیان اینکه با بازگو کردن خاطرات شهدا، قشر‌های مختلف مردم درک می‌کنند که شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس چه کرده‌اند، افزود: با تحقق این مهم مردم در ادامه دادن راه شهیدان مصمم بوده و همین منجر می‌شود انقلاب اسلامی تا ابد از گزند دشمنان بیمه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز