خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید استان خبرداد:

ساماندهی ۱۳ گلزار شهدا در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۸۹۲

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ استان قزوین از ساماندهی ۱۳ گلزار شهدای این استان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدرضا شکوهی اظهار کرد: ساماندهی گلزار شهدای اقدامی موثر در راستای ترویج و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین یک‌بار در  سالهای گذشته صورت گرفته است، اظهار داشت : با توجه به گذشت زمان و وضعیت آب‌ و هوا، بسیاری از سنگ مزار شهیدان به‌ویژه در روستاها تخریب‌شده که نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

شکوهی با بیان اینکه قزوین جزو سه استان برتر در ساماندهی گلزار شهدا در کشور است، ادامه داد : پارسال  ۱۹ گلزار شهدا و ۲۰۴ مزار شهید در سطح استان قزوین با اعتبار سه میلیارد ریال ساماندهی شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین  ۳۸۸ باب گلزار شهدا وجود دارد که ۵۶ گلزار در شهرها و ۳۳۲  گلزار روستایی با یکهزار و ۲۹ مزار شهید وجود دارد که اولویت اصلی بازسازی گلزار شهدای روستایی است .

این مسوول با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تعویض سنگ مزار شهیدان در گلزار شهدای قزوین افزود: از مجموع یکهزار و  ۷۹ سنگ مزار شهدا در قزوین تاکنون ۸۵۲ قطعه سنگ‌ فرسوده تعویض شده و  ۱۰۰ قطعه سنگ مزار سال گذشته سفارش شده که بزودی کار تعویض آنها انجام می شود .

شکوهی یادآور شد: امسال تعویض ۱۲۷ قطعه سنگ مزار باقی مانده در دستور کار داریم که تا پایان سال کار تعویض آنها انجام خواهد شد .

استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز