خبرگزاری کار ایران

1402 سال توجه به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۸۵۰

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: بنابر تاکید شهردار تبریز سال ۱۴۰۲ سال توجه به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی است؛ ضمن توجه بیش تر به این موضوع ستادی تشکیل شده و برنامه های اجرائی مناطق در زمینه گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی و نظرات کارشناسی قرار گرفته با این فعالیت ها تحول عمیقی در سطح برنامه های سازمان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، امیر نصیربیگی در نشست خبری ظهر امروز با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصتی برای خودسازی و مقدمه جامعه سازی و تمدن سازی است؛ اظهار کرد: اگر تصمیم داریم سیر این مراحل ادامه یابد باید از ابتدا شروع کنیم چرا که تحولات و بازخورد این قضایا در تمدن انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تاثیر گذار خواهد بود.

وی افزود: تلاش شده در برنامه هایی که برای ایام فاطمیه تدارک دیده ایم نواقص سال های قبلی رفع شود؛ در حوزه فضاسازی شهری ضمن دعوت از هنرمندان بستری فراهم شده تا به زبان و بیان هنر دینشان را به حضرت فاطمه (س) و این ایام ادا کنند.

نصیربیگی گفت: آثار ویژه و هدفمند با موضوع سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار شهید سلیمانی تولید خواهد شد تا در ماه آینده گام بعدی ایام فاطمیه در فضاسازی سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد، با این اقدام ضمن ارائه محتوای کیفی زمینه برای فرصت ظهور و بروز آثار هنرمندان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام فاطمیه امسال سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز تلاش کرده با ایجاد انسجام ضمنی برای هنرمندان از ظرفیت های مختلف هنری در زمینه عکس، موسیقی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، تئاتر و سبک زندگی استفاده شود.

نصیربیگی گفت: یکی از رسالت های اصلی سازمان فرهنگی، ترویج سبک زندگی فاطمی در سطح جامعه است با این کار می توانیم سیره عملی و علمی حضرت فاطمه (س) را در زندگی خود جاری سازیم و ضمن در امان ماندن از آسیب های مختلف اجتماعی سبب استحکام و مطمئن تر شدن نهاد خانواده شویم، در این حالت نه تنها اعتقادات دینی و فرهنگ فاطمی تقویت و توسعه خواهد یافت بلکه آسیب های درون خانواده هم به مراتب کمتر می شود.

وی تصریح کرد: برنامه ای تحت عنوان قاب آسمان طراحی شده تا عکاسان با حضور در مراسم های مختلف هیاتهای مذهبی که برای حضرت فاطمه (س) برگزار می شود با حضور در این مراسم‌ها خلق اثر کنند و با تکیه بر این آثار در فضای مجازی با فقر محتوا و اثر مواجه نشویم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز تاکید کرد: در مطالعه جامعه امروزی با بازخوردهایی از جمله رسانه های استعماری و استکباری مواجه می شویم که در تلاش هستند ناامیدی و ناکارآمدی در جامعه ابقا شود، به دلیل این قبیل موضوعات باید برای ایام عید نوروز برنامه ای طراحی کنیم تا ضمن تقویت امید در قلب مردم فضای نشاط و هیجان را هم پوشش دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز گفت: بعد از ایام فاطمیه جشنواره زمستانه شروع می شود این جشنواره تا ایام عید نوروز ادامه خواهد داشت و بخش های مختلفی همچون سالگرد شهادت شهید سلیمانی، ایام دهه فجر، ولادت ها و اعیاد دینی و احیای برخی آیین ها مثل آخرین شب چهارشنبه ی سال در قالب جشنواره زمستانی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بنابر تاکید شهردار تبریز سال ۱۴۰۲ سال توجه به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی است؛ ضمن توجه بیشتر به این موضوع ستادی تشکیل شده و برنامه های اجرائی مناطق در زمینه گردشگری، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی و نظرات کارشناسی قرار گرفته با این فعالیت ها تحول عمیقی در سطح برنامه های سازمان ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از قریب به ۱۰ سال ستاد زنده نامان با حمایت های شهردار تبریز فعالیت خود را شروع کرده و پیش بینی می شود ایام الله دهه فجر امسال برگزار شود؛ در رابطه با جشنواره فیروزه نیز که یکی از برنامه های مهم و تاثیرگذار سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز بود با تغییراتی در شکل این جشنواره با قالب جدید تحت همان عنوان قبلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز