خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز خبر داد؛

زنده‌گیری یک‌هزار قلاده سگ بلاصاحب در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۷۹۳

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز از تداوم احداث مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در زمینی به مساحت پنج هکتار و ۲۰۰ متر مربع خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، جواد صدیقی در دومین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب شهرداری تبریز در اسپیران مجهز به اتاق عمل جراحی، اتاق پزشک و محل غذادهی به حیوانات است که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

وی افزود: سگ‌های بلاصاحب پس از زنده‌گیری از طریق آمپول بیهوشی، عقیم‌سازی و رها می‌شوند.

صدیقی با اشاره به تأمین نظر حامیان حیوانات در زنده گیری سگ‌های بلاصاحب نیز گفت: نحوه جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب با نظارت مستقیم معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز اجرا می شود و در این حوزه قرارداد مشترکی بین شهرداری و پناهگاه‌ حیوانات پردیس امضا شده است.

وی اضافه کرد: مطابق این قرارداد جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از طریق آمپول بیهوشی کتامین و با نظارت حامیان حیوانات انجام می گیرد و بحث عقیم‌سازی آن با پناهگاه پردیس خواهد بود.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با اشاره به موفقیت هشتاد درصدی در زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب اعلام کرد: یک‌هزار قلاده سگ بلاصاحب در سال جاری از سطح شهر تبریز زنده‌گیری و تحویل پناهگاه پردیس شده است و در این راستا اجازه تلف‌شدن حتی یک قلاده سگ را نداده‌ایم.

اجرای پایلوت طرح دستگاه خشکاله‌ساز در یکی از مناطق شهرداری تبریز

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز گفت: تولید خشکاله در منزل یکی از راهکارهای مهم در کاهش پسماند خانگی و تفکیک زباله در مبدأ است.

جواد صدیقی در ادامه این جلسه اظهار کرد: با بهره‌گیری از توان تخصصی نیروهای خدمات شهری، دستگاه تولید خشکاله طراحی شده و تلاش داریم به صورت پایلوت در یکی از مناطق شهر تبریز اجرایی شود.

وی افزود: اجرای این طرح موجب کاهش تولید زباله تر در منازل شده و از سوی دیگر باعث کاهش باکس‌های زباله در سطح شهر می شود.

صدیقی با اشاره به هزینه بالای تولید باکس‌های زباله گفت: هر باکس زباله ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و درصدد هستیم با کاهش باکس‌های زباله در سطح شهر، جمع‌آوری دستی زباله را فعال کنیم.

وی با اشاره به روند ساخت لندفیل‌های مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز اضافه کرد: در گذشته سلول‌های ۱ و ۲ دفن پسماند این مرکز احداث شده و سلول‌های ۳، ۴و ۵ نیز به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در دست اقدام است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز تأکید کرد: در راستای دفن اصولی زباله‌های شهری و پیشگیری از ورود شیرابه‌ به آب‌های زیرزمینی، شهرداری تبریز اقدام به ساخت این مرکز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز