خبرگزاری کار ایران

طی شش ماهه اول سال صورت گرفت؛

صادرات ۲۶ میلیون دلاری محصولات صنایع دستی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۷۰

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طی نیمه نخست امسال محصولات و آثار صنابع دستی هنرمندان این استان به ارزش ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به کشورهای خارجی صادر شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا ابراهیم‌نیا افزود: این میزان صادرات مشابه صادرات مدت مشابه پارسال است به طوری که در کل سال گذشته ارزش صادرات در این بخش ۵۶ میلیون دلار است. طی این مدت بیشترین محصولات صادره به ترتیب در حوزه زیورآلات، گوهرسنگها، محصولات چوبی، بافته‌های داری و دست بافته‌ها بوده و سایر محصولات و آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی در رده‌ها و رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون حدود پنج هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی دارای مجوز تولید و بیش از ۱۴ هزار نفر دارای کارت شناسایی از این اداره کل هستند.

ابراهیم نیا افزود:۱۹ هزار هنرمند خراسان رضوی بر اساس بررسی‌ها معاش خود را از طریق فعالیت در عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی تامین می‌کنند و پروانه تولید انفرادی صنایع‌ دستی برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی با فرایند تولید و توانایی ساخت محصول در یکی از رشته‌های صنایع‌ دستی هستند صادر می‌شود.

وی ادامه داد: صدور مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام شده برای هر یک‌ از رشته‌های صنایع دستی خراسان رضوی در مکان معین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز