خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

صادرات یک میلیون دلاری صنایع دستی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۷۰

معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: در نیمه آغازین سال جاری یک میلیون دلاری صنایع دستی از استان به صورت چمدانی به خارج از کشور صادرات شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری با اعلام این خبر تصریح کرد: بیشتر صنایع دستی صادر شده از قزوین به خارج از کشور در این مدت شامل انواع ظروف سفالی، سرامیک های سنتی، زیورالات سنتی و محصولات چرم دست دوز بوده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به اینکه عمده مقاصد صادراتی صنایع دستی قزوین شامل جمهوری آذربایجان، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا بوده است، اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی و مردم قزین درسال جاری منتظر ثبت جهانی بازار صنایع دستی سرای سعدالسلطنه است، که با برآورده شدن این رخداد صنایع دستی، قزوین به کشورهای مختلف و دنیا شناسانده می‌شود و زمینه برای صادرات بیشتر محصولات هنرمندان سراسر استان فراهم خواهد شد.

حصاری در ادامه گفت: امیدواریم با کاهش میزان بیماری کرونا بار دیگر شاهد رونق کسب و کارهای صنایع دستی بوده و ارز آوری خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی بوده که از جمله این هنرها مسگری،گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری،سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم صنایع دستی قزوین را می‌شود نام برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز