خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان خبرداد؛

آموزش رشته‌های هنری فراموش شده به 466 هنرجوی قزوینی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۰۴

معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قزوین اعلام کرد: در نیمه آغازین سال جاری آموزش‌صنایع دستی و رشته های فراموش شده هنری در خصوص رشته های مختلف به 466 هنرجو در استان ارائه شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، میثم حصاری با اعلام این خبر تصریح کرد: بیشتر دوره های آموزش صنایع دستی برگزار شده در این مدت مربوط به رشته‌هایی از قبیل (سفال و سرامیک، گلیم، چرم های دست دوز، نقاشی پشت شیشه و زیورآلات سنتی) بوده که در این رشته ها موفق به آموزش 466 هنرجو شده‌ایم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: در این مدت همچنین برای 185 نفر از شاغلان صنایع دستی در رشته های سفال و سرامیک،  دوره های آموزشی، بازآموزی و ارتقای مهارت برگزار گردیده است.

حصاری با اشاره به اینکه در خصوص آموزش به متقاضیان یادگیری رشته های مختلف صنایع دستی آمادگی هایی لازم را داریم، ادامه داد: اولویت ما در این زمینه رشته های فراموش شده ورشته هایی است که کمتر به آن توجه شده و دارای بازدهی و توجیه اقتصادی هستند.

او همچنین خاطر نشان کرد:  به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دوره های آموزش صنایع دستی شامل گلیم، سفال و نقاشی پشت شیشه برای تعداد 30 هنرجو با همکاری سپاه صاحب الامر(عج) قزوین، در خانه تاریخی داعی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز