خبرگزاری کار ایران

اداره‌کل بهزیستی استان همدان اعلام کرد:

زنان ۳۵ تا ۳۹ ساله همدانی بیشترین تماس گیرندگان با اورژانس اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۲۹

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در رابطه با تماس با اورژانس اجتماعی گفت: روزانه تماس‌های زیادی با اورژانس اجتماعی گرفته می‌شود که بیشتر این تماس‌ها توسط زنان ۳۵ تا ۳۹ ساله بوده و بیشترین گزارشی که می‌شود خودکشی یا افکار خودکشی است.

به گزارش ایلنا از همدان، زهره بختیاری اظهار کرد: ۷۳ درصد از تماس‌هایی که گرفته می‌شود، توسط زنان است و بیشترین گزارش‌ها در درجه اول خودکشی و اقدام به خودکشی، در درجه دوم کودک‌آزاری و در درجه سوم همسرآزاری است که متأسفانه نسبت به قبل تعداد تماس‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: ۹ مرکز اورژانس اجتماعی در استان همدان داریم که یک مرکز در سطح یک در شهرستان همدان به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند و پاسخگو است و هشت مرکز در شهرستان ها در سطح سه فعالیت می کنند یعنی تا وقت اداری اما در صورت گزارش در ساعات غیراداری به مرکز اصلی وصل شده و به افراد خدمات داده می شود.

بختیاری بیان کرد: کنترل آسیب های اجتماعی، تخصصی بودن، به موقع بودن، در دسترس بودن شعار ۱۲۳ یا اورژانس اجتماعی است و گروه های هدف شامل همسرآزاری، والدآزاری، معلول‌آزاری، کودک‌آزاری، سالمندآزاری، دختران و پسران فراری از خانه، کودکان کار و خیابانی را پیگیری می کنند.

افراد با گرفتن شماره ۱۲۳ می توانند با کارشناس متخصص ارتباط تلفنی داشته باشند و مسائل و مشکلات خود را بیان کرده و خدمات تخصصی دریافت کنند. از خدمات دیگری که توسط کارشناسان خط ۱۲۳ ارائه می شود، ارجاع تماس گیرندگان به مراکز تابعه سازمان چون توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی است. در صورتی که افراد نیاز به سایر خدمات سازمان بهزیستی از جمله مراکز ترک اعتیاد، سالمندان، معلولان، بیماران روانی مزمن، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و ... داشته باشند، به این مراکز ارجاع داده می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز