خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد؛

بازدید جهت پیشگیری از بیماری‌ها در مرغداری‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۰۴۶

مدیرکل دامپزشکی قزوین از 16 هزار و 133 فقره نمونه برداری از مرغداری‌ها و کارخانه‌های جوجه ریزی استان در نیمه نخست امسال جهت پیشگیری از بیماری‌ها در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر تصریح کرد: تعداد 16 هزار و 133 فقره نمونه برداری و آزمایش جهت پایش و پیشگیری از بیماری‌ها در سطح مرغداری‌های صنعتی و کارخانجات جوجه ریزی استان قزوین در مدت زمان 6 ماه نخست سال صورت گرفت.

مدیرکل دامپزشکی قزوین با بیان اینکه نمونه برداری‌های صورت گرفته در 322 فقره بازدید انجام شده، اظهار کرد: همچنین در این مدت مشخص تعداد 37 فقره بازدید توسط تیم‌های دامپزشکی استان در زمینه طیور بومی و حیات وحش و نمونه برداری 203 فقره انجام گرفته و این روند تا پایان سال جاری توسط دامپزشکی قزوین ادامه خواهد یافت.

جلوخانی با اشاره به  پرورش آبزیان استان قزوین و اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد: در رابطه با حوزه مزارع پرورش و تکثیر ماهیان خوراکی در نیمه نخست سال جاری 39 فقره بازدید و 384 مورد نمونه برداری توسط دامپزشکان به انجام رسیده است.

 این مسئول دامپزشکی استان قزوین همچنین یادآور شد: در بخش زنبورستان‌ها نیز 600 فقره نمونه برداری طی 12 فقره بازدید توسط این تیم‌ها شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: انجام مراحل نمونه برداری‌ها با اهدافی چون پیشگیری از بروز بیماری‌های دام و طیور انجام می‌شود و این عمل در حفظ امنیت غذایی جامعه نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز