خبرگزاری کار ایران

آغاز اجرای طرح همیار مادر و کودک در یزد/تلاش برای توانمندسازی مادران و ارتباط با کودک

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۸۱۲

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت: طرح همیار مادر و کودک به منظور توانمندسازی خانواده ویژه مادران باردار توسط بهزیستی یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حمیدرضا قامت بلند با اشاره به اینکه طرح یادشده در سطح دو گروه مادران باردار و مادران دارای فرزند زیر سه سال بر مبنای ۱۵ ساعت آموزش برای هر گروه، اجرا می‌شود اظهار داشت: آشنایی با سلامت روان اجتماعی، مهارت‌های سلامت، خودآگاهی و خودشفقتی با رویکردهای رشد و تکامل دوران ابتدایی کودکی و همچنین دلبستگی ایمن مادر و کودک برخی از محتواهای آموزشی این طرح است. 

وی با اشاره به سابقه اجرای طرح در استان از سال ۹۸ افزود: تاکنون ۴۰۰ مادر باردار با شرکت در کارگاه‌های تسهیلگری به صورت حضوری و مجازی از این طرح بهره‌مند شده اند. 

قامت بلند، ایجاد فضای گفتمان، پویایی و پایداری گروهی برای مادران باردار در معرض آسیب، ترویج مسئولیت‌پذیری و کمک به تقویت نگرش مثبت مادران در جامعه‌پذیری کودک، کمک به ایجاد توانمندسازی مادران در حیطه نقش‌های مادرانه، افزایش سواد علمی والدین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد. 

وی با اشاره به تشکیل گروه‌های همیاری مادر و کودک برای توانمند افزایی مادران در ایفای نقش مادری گفت: این گروه‌های همیاری از طریق آموزش تقویت مهارت‌های خود مشاهده‌گری پدر و مادر کمک می‌کنند تا والدین بتواند با خودآگاهی و شفقت که در رابطه با دلبستگی است و تکیه بر این مهارت در درک، نزدیک جویی و پاسخگویی بیشتر به کودک کمک کند. 

قامت بلند با اشاره به تلاش برای توانمندسازی مادران و ارتباط با کودک خاطرنشان کرد: این برنامه بیانگر اهمیت تجارب سال‌های اولیه در تحول کودک بوده و همچنین رابطه کودک با مادر به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیش بینی کننده در این برنامه تلقی می‌شود. 

وی با بیان اینکه دلبستگی میان مادر و کودک در جامعه‌پذیری کودک و ورود به اجتماع و ایجاد آسیب‌های اجتماعی اثرات تعیین کننده‌ای دارد، خاطرنشان: هدف طرح همیار مادر و کودک نیز توانمندسازی مادران و خانواده‌ها است و بر مبنای تسهیل تشکیل گروه‌های همیاری مادران، ایجاد شرایط دلبستگی ایمن برای جامعه مخاطب با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طراحی و برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز