خبرگزاری کار ایران

سازمان بهزیستی

  • با افزایش توجه به پیامدهای روانی ناشی از بحران‌ها و تنش‌های اجتماعی به ویژه تجربه شرایط جنگ، طرح ملی و رایگان سنجش سلامت روان با هدف شناسایی زودهنگام آسیب‌های روان‌شناختی و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات حمایتی و مشاوره‌ای در سراسر کشور اجرا شد.

  • برنامه‌ریزی برای الکترونیکی شدن ۸۰ درصد خدمات سازمان بهزیستی تا سال ۱۴۱۰ انجام شده و براین اساس زمان ارائه خدمات نیز ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

  • رئیس سازمان بهزیستی با هشدار درباره عدم همگامی با هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین، گفت: در صورت عقب‌ماندن از تحولات، سازمان بهزیستی به‌جای بحران‌زدایی می‌تواند خود به عامل بحران تبدیل شود.

  • رئیس مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی بهزیستی گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از مددجویان بهزیستی در رشته‌های متنوع مهارتی آموزش دیده‌اند که زنان با سهم ۷۸ درصدی بیشترین حضور را داشته‌اند.

  • در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

    رئیس دبیر خانه شورای ملی سالمندان با اشاره به فقدان آمار دقیق از سالمندان تنها در کشور اظهار کرد: سیستم یکپارچه اطلاعات سالمندان هنوز در کشور شکل نگرفته است.

  • رئیس سازمان بهزیستی کشور:

    رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ایران با اجرای برنامه‌های گسترده غربالگری توانسته نرخ تنبلی چشم را از میانگین ۳.۵ درصد جهانی به ۱.۵ درصد کاهش دهد.

  • رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش اعتبارات این سازمان در سال‌های اخیر گفت: سهم بهزیستی از بودجه عمومی کشور به ۲.۴ درصد رسیده که بالاترین میزان در تاریخ این سازمان است و نشان می‌دهد حمایت از جامعه هدف بهزیستی در اولویت قرار گرفته است.

  • رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: با اشاره به روند فزاینده سالمندی جمعیت در کشور، ایران تا سال ۱۴۳۰ به سالمندترین کشور منطقه تبدیل خواهد شد و بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل خواهند داد.

  • معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن ارزشمند خواندن پویش "بنای مهربانی" در زمینه رفع نیازهای بهداشتی افراد دارای معلولیت، گفت: در حال حاضر ۱۵۸ هزار نفر از افراد دارای ضایعه نخاعی و افراد بسترگرا تحت پوشش سازمان بهزیستی از حمایت‌های مرتبط با تأمین پوشینه بهره‌مند هستند و سازمان بهزیستی به صورت ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب این افراد واریز می‌کند.

  • بازدید و نظارت میدانی بهزیستی و شهرداری از مراکز اقامتی و کمپ‌های اعتیاد منطقه ۱۸ تهران با تأکید بر اصلاح، استانداردسازی و ارتقای خدمات انجام شد.