خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان تاکید کرد؛

اجرای تکالیف کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جهادی احیای تالاب انزلی بدون هرگونه موازی‌کاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۳۳۳

استاندار گیلان بر اجرای تکالیف اولویت بندی شده کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جهادی احیای تالاب انزلی به صورت منسجم و بدون هرگونه موازی‌کاری تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در جلسه کمیته مدیریت تالاب انزلی با اشاره به اهمیت این اکوسیستم و جایگاه آن در توسعه پایدار گردشگری؛ بر لزوم تدوین سیاست های جامع و مدیریت جهادی در جهت اجرای آن تا رسیدن به نقطه هدف تأکید کرد. 

وی به اقدامات صورت گرفته در ادوار مختلف در حوزه تالاب اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم برنامه‌ریزی جامع و مدیریت موثر، در بخش تالاب‌ها، کیفیت اقدامات مناسب نبود. 
 
عباسی، تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت و احیای تالاب‌های استان را تلاشی در جهت صیانت از تالاب‌های استان به ویژه تالاب انزلی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای آبی استان دانست و گفت: باید شاهد تعامل این قرارگاه با کمیته مدیریت تالاب انزلی باشیم و اهداف متعالی حوزه تالابی بصورت جهادی و عملیاتی مورد توجه قرار گیرد. 
 
استاندار گیلان بر لزوم بهره‌گیری از مطالعات دانش‌بنیان برای مقابله با تهدیدات تالاب انزلی و اهتمام ویژه برای احیای آن تاکید کرد و افزود: دولت سیزدهم برای احیای تالاب اعتبار خوبی را در نظر گرفته و بهانه‌ای برای تعلل در مسیر احیای تالاب نیست. 
 
نماینده عالی دولت در گیلان به برخی تکالیف کارگروه‌های تخصصی قرارگاه جهادی احیای تالاب انزلی اشاره و بیان کرد: تعیین حدود، پاکسازی تالاب از گیاه مهاجم سنبل آبی، رسوب‌زدایی و لایروبی، تعیین وضعیت حق‌آبه، جلوگیری از ورود آلودگی‌ها، رسوب‌ها و فاضلاب‌ها، مدیریت پسماند از منشأ و بررسی فنی نقش موج‌شکن در وضعیت تالاب انزلی از جمله تکالیف این کارگروه‌ها است. 
 
وی به ضرورت رفع مشکلات موجود در تالاب انزلی با توجه به اولویت‌بندی‌های تعیین شده بر مبنای مدیریت جهادی اشاره و بر لزوم همدلی و همراهی همه دستگاه‌های متولی تأکید و خاطرنشان کرد: نباید با اقدامات موازی موجبات هدررفت زمان، توان نیروی انسانی متخصص و نیز اعتبارات شد. 
 
استاندار گیلان ارائه گزارشات کارشناسی همراه با پیشنهادات کاربردی را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: همه دستگاه های متولی در امر مدیریت تالاب باید به این موضوع اهتمام داشته باشند. 
 
در این نشست چند تن از اعضای کمیته مدیریت تالاب به بیان گزارش اقدامات خود پرداختند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز