خبرگزاری کار ایران

عضو پارلمان محلی:

باغستان قزوین در حال تجزیه است/ باغستان امنیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۴۵۸

عضو شورای شهر قزوین گفت: فضای باغستان حدود 6 برابر فضای شهری بوده ولی حالا چه اتفاقی افتاده که فضای 3 هزار و500 هکتاری به 2 هزار و 500 هکتار می‌رسد جای بررسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه اشدری با اشاره به اینکه مهمترین و اولین عامل تهدید باغستان، توسعه شهری است، اظهار کرد: عامل دوم موضوع غیراقتصادی شدن فعالیت باغداران در باغستان بوده است و عامل سوم هم بحث آب بوده ما به هر نحو با تهدیدات آب مواجه بوده و دست اندازی در مسیر آبیاری سنتی باغستان، آن را تحت الشعاع قرار داده است.

عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: مورد چهارم بحث امنیت در باغستان است که از بین رفتن امنیت خود موضوعی جدی است.

وی با بیان اینکه بحث آخر دسترسی ها به باغستان است، گفت: به طور کلی حفاظت از باغستان دو طرف دارد. یکی دستگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی و یک قسمت دیگر مالکان است. این دو گروه در قبال وظایف خود مسئولیت دارند.

اشدری عنوان کرد: باتوجه به نوع آبیاری درختان در باغستان آبیاری غرق آبی یک بار در سال نیاز است، ولی باغداران این روند را رعایت نمی‌کنند در این زمینه تزریق پساب تصفیه شده به باغستان می‌تواند بسیار موثر باشد.

عضو شورای شهر قزوین خاطر نشان کرد: باید جلوی تغییر کاربری‌ها گرفته و در این زمینه باید نهاد‌ها و سازمان‌ها پیشقدم شوند.

وی با اشاره به طرح احداث کمربندی عنوان کرد: اگر احداث کمربندی‌ها اطراف باغستان اتفاق می‌افتاد باغستان حفظ میشد. متاسفانه در طرحی که سال 95 مصوب شد برای کاهش هزینه ها، در بخشی از باغستان احداث شد و شهرداری و شورای ترافیک هم طرح مذکور را تایید کرده اند.

اشدری خاطر نشان کرد: باغستان به تفسیری یک کمربند سبز است، وقتی که تصور می‌کنیم شهر قزوین چه ویژگی داشته و این حلقه باغستان است که آن را در بر گرفته به این نتیجه می‌رسیم که تمامی دستگاه‌ها باید پای کار بیایند، اما اجرای آن توسط خود باغداران انجام شود.

همچنین وی یادآور شد: هرگونه تغییر کاربری و تعریض در محدوده باغستان سنتی قزوین ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز