خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس پارلمان محلی قزوین مطرح کرد؛

حفظ باغستان سنتی قزوین همت ملی می خواهد/خسارت ۷۰ میلیارد تومانی به شهرداری قزوین در پی عدم همکاری هیأت تطبیق

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۹۹۸

نایب رئیس پارلمان محلی قزوین گفت: برای حفظ باغستان سنتی باید همه دستگاه ها و مجموعه هیات وزیران وارد میدان شوند و این کار همت ملی می طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی عبدالرزاقی در جلسه شورای شهر قزوین با بیان این مطلب اظهار داشت: اینکه باغستان سنتی قزوین توسط یک متولی و نهاد برای عدم موازی کاری ها اداره شود کار خوبی است؛ اما نباید همه بار هم بر دوش شهرداری قزوین باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه برخی دستگاه ها نباید از مسئولیت شانه خالی کنند، افزود: بر این باور هستم که حفظ باغستان سنتی قزوین نیازمند همت ملی است، وگرنه این مجموعه حفظ نخواهد شد.

عبدالرزاقی در ادامه این جلسه که به بررسی لایحه مربوط به توافق با معارضین اراضی موسوم به عظیم زاده  اختصاص داشت گفت: شورای پنجم در این خصوص هیچ مصوبه ای نداشته و هر موضوعی در خصوص  تفکیک این اراضی، به ادوار گذشته  شورا مربوط بوده است.

وی تاکید کرد: کل روند تفکیک اراضی عظیم زاده دارای اشکالات فراوانی است و  بنده با هر شکل از تفکیک باغات سنتی مخالف هستم .

عبدالرزاقی در ادامه این جلسه و در بررسی مغایرت های اعلامی مصوبات شورا از سوی هیات تطبیق شهرستان قزوین و در خصوص واگذاری پروژه ستاره پونک گفت: دوماه پیش با موافقت شورای حفظ حقوق بیت المال در خصوص واگذاری ستاره پونک موافقت نمودیم، اما درحال حاضر با مغایرت های متفاوت و پی در پی هیات تطبیق شهرستان قزوین، روبه رو هستیم که این معطل ماندن مصوبه و عدم اجرای آن باعث خسارت ۷۰ میلیارد تومانی به شهرداری قزوین شده است.

این عضو شورا تاکید کرد: این مصوبه در راستای پرداخت بخشی از بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر صورت گرفت؛ اما در حال حاضر به دلیل معطل ماندن این مصوبه شاهد افزایش بدهی ها و ضرر شهرداری و شهروندان هستیم.

عبدالرزاقی در بخش دیگری از سخنانش  پیرامون بررسی لایحه شهرداری قزوین در مورد اعطا مشوق برای پلاک های دارای عقب نشینی بالای ۲۰۰ متر در بلوار اسدآبادی شامل معاف از پرداخت کلیه هزینه های تغییر کاربری و امتیاز تراکم سیال بیان کرد: رای دادن به این لایحه بدعت اشتباهی است که حقوق سایر شهروندانی را که زمین هایشان عقب نشینی داشته، تضییع می کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، همچنین از عملکرد شورای پنجم در بخش ورزش دفاع کرد و گفت: اقدامات ارزنده و خوبی در این بخش در شورای پنجم شکل گرفت؛ اما متاسفانه ضعف ما در تیم داری ورزشی به عدم وجود مدیران ورزشی که باشگاه داری را بلد باشند برمی گردد.

وی همچنین از شورای ششم خواست تا درخصوص استاندارد سازی سالن های ورزشی در همه مناطق و مناطق منفصل شهری حرکت روبه جلو داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز