خبرگزاری کار ایران

مدیر امور زراعت استان خبر داد؛

تامین نزدیک به سه هزار تن بذر گندم برای دیم‌زارهای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۳۲۲

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: 2 هزار 900 تن بذر گندم استاندارد و مرغوب برای اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان تامین و توزیع آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن جلیلوند با اعلام این خبر اظهار کرد: از این مقدار، هزار و 500 تن بذر گندم استاندارد از طبقات مختلف بذری و هزار  400تن نیز بذر مرغوب است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوط به خود میتوانند نسبت به عقد قرارداد برای کشت و دریافت حواله بذر و همچنین کود در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها اقدام کنند.

جلیلوند در ادامه افزود: در سال جاری طرح جهش تولید در اراضی دیم استان قزوین در سطح 60 هزار هکتار عملیاتی می‌شود که 40 هزار هکتار از آن به  کشت گندم اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان در این طرح، مزیت های دیگری  نیز برای کشاورزان در نظر گرفته شده اضافه کرد:  همچنین برای مشارکت کنندگان یارانه ۵۰ هزار تومانی به ازای هرهکتار جهت بیمه حوادث غیرمترقبه درنظر گرفته شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۲۵۳ کشاورز در استان قزوین در طرح جهش تولید دیم زار‌ها مشارکت داشتند همچنین 240 روستا در این خصوص فعال بودند.

جلیلوند اشاره به اینکه برنامه رشد 2 برابری سطح زیرکشت برای سال جاری را پیش بینی می‌کنیم، خاطر نشان کرد: تعداد مشارکت کنندگان این طرح امسال با افزایش قابل توجهی روبرو خواهد شدهمچنین باعث پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی برای روستاییان و تقویت معیشت خانوار‌های روستایی و کمک به تامین امنیت غذایی جامعه از جمله اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها به شمرده میشود که سال زراعی 1401  - 1402 دومین سال اجرای این طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز