خبرگزاری کار ایران

استاندار گلستان:

‍لایروبی رودخانه‌های استان به عنوان یک اولویت است/تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای علاج بخشی خلیج گرگان تخصیص یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۱۷۸

استاندارگلستان گفت: لایروبی رودخانه های استان به عنوان یک اولویت است و گلستان به عنوان پایلوت طرح لایروبی رودخانه ها در کشور مطرح شده و در این راستا همه دستگاه ها در سطح استان و حتی سایر استان ها در اجرای این طرح همکاری و همیاری خواهند داشت.

به گزارش ایلنای گلستان، علی محمد زنگانه اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های استان نیازمند لایروبی است و لایروبی رودخانه های استان به عنوان یک اولویت مورد توجه است که با طرح قرارگاه شهید لولایی این اقدام تسریع خواهد شد.

وی افزود: ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران و همچنین ماشین آلات مورد نیاز در استان و سایر استانها در قالب اقدامی جهادی لایروبی رودخانه ها را در استان اجرایی می کنند.

 زنگانه گفت: باتوجه به سیلاب های احتمالی در استان این کار به عنوان یک اولویت در اسرع وقت انجام خواهد شد و تقسیم کار لازم بین دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

استاندار گلستان بیان کرد: قرارداد ۲۸۰ میلیارد تومانی فی مابین سازمان بنادر به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان مجری بسته شده و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مدیریت بحران به این پروژه تخصیص یافته و پیگیر تخصیص باقی اعتبار لازم هستیم.

وی یادآور شد:  تاکنون ۲۰ درصد از عملیات لایروبی کانال آبرسانی به خلیج گرگان انجام شده و پروژه در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: آب بندان های غیرمجاز در بستر گرگان رود تخریب خواهد شد چراکه ضمن جلوگیری از برداشت های غیرقانونی و احیای کشاورزی در پایین دست از تشدید بحران سیلاب ها در آینده پیشگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز