خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خبرداد:

۳ دایک ۵۰ هکتاری برای تخلیه رسوبات کانال آشوراده احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۶۸۳

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از برنامه‌ریزی برای احداث ۳ دایک ۵۰ هکتاری برای تخلیه رسوبات کانال آشوراده خبر داد و گفت: پیوست‌های زیست‌محیطی در احیای خلیج گرگان حتما مد نظر خواهد بود.

به گزارش ایلنای گلستان، اله‌یار اسعدی با بیان اینکه پیمانکار در حال تجهیز کارگاه خود در منطقه است، درباره آخرین اقدامات اجرایی صورت گرفته نیز عنوان کرد: در حال شناسایی لایروب‌های شمال کشور هستند تا با چند لایروب قراردادشان را منعقد کنند و وارد منطقه شوند.

وی افزود: ابتدا باید دایک در منطقه احداث شود تا لایروب وارد آن شود و تخلیه رسوب کانال را انجام دهد که بر اساس مطالعات و پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است ۳ دایک هر کدام به مساحت ۵۰ هکتار احداث شود که هم‌اکنون دایک نخست در حال احداث است.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با بیان اینکه لایروبی برای احیای خلیج گرگان از کانال آشوراده آغاز می‌شود، درباره حجم کار و برنامه زمان‌بندی پروژه تا اتمام کار نیز، گفت: همه این موارد در قراردادی که البته هنوز نهایی نشده است، گنجانده خواهد شد.

اسعدی با تاکید بر اینکه قطعا این لایروبی‌ها که هدف نهایی آن حل یک بحران زیست محیطی است، با توجه به مسائل زیست محیطی و لحاظ کردن پیوست‌های مربوطه در این زمینه انجام می‌شود، اضافه کرد: کل پروژه با هماهنگی و نظر محیط زیست به پیش می‌رود و هر موردی که رعایت الزامات محیط زیستی باشد و به ما ابلاغ شود، در فرآیند کار مد نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز