خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

برای احیای پروژه خلیج گرگان بیش از یک سال زمان نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۵۳

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان گفت: پروژه احیای خلیج گرگان، ۱۲ الی ۱۶ ماهه زمان نیاز دارد واعتبارت این پروژه به موقع پرداخت شده است.

به گزارش ایلنای گلستان،اله یار اسعدی اظهارکرد : حدود هفت سال مطالعات در مورد خلیج گرگان و لایروبی کانال های خزینی، آشوراده و چپاقلی انجام شد که ماحصل آن دستور فوری رئیس جمهور برای آغاز عملیات اجرایی به منظور جلوگیری از تشدید خشکی این پهنه آبی بود.

وی بیان کرد: مطابق دستور رئیس جمهور، قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به عنوان پیمانکار مشخص و ما تمهیدات این حضور را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با رعایت الزامات محیط زیست، احداث دو دایک(سد خاکی) تعریف شده که محل تخلیه رسوبات حاصل از لایروبی کانال آشوراده خواهد بود.

مدیر بنادر  گفت: شش دستگاه بیل مکانیکی مشغول احداث دایک هستند که بعد از این مرحله مطابق زمانبندی، لایروب ها به منطقه وارد خواهند شد و عملیات لایروبی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: اعتبارات این پروژه به موقع پرداخت شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به حساب سازمان بنادر واریز کرده است.

اسعدی با بیان این که مشکل تخصیص اعتبار نداریم، اضافه کرد: در همین راستا قراردادی را با قرارگاه منعقد و برای ورود تجهیزات و کارگاه پیش پرداخت های اولیه به استناد الزامات و ملزمات قراردادی فی ما بین واریز شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان توضیح داد: چهار ماه از دستور رئیس جمهور مبنی بر آغاز عملیات لایروبی گذشته و ما منتظر تخصیص اعتبار و ترک تشریفات انعقاد قرارداد بودیم ولی همزمان کار اجرایی را هم آغاز کردیم.

طبق گفته وی مبلغ واریزی در مرحله اول ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و برای اجرای این پروژه ۱۲ الی ۱۶ ماه به دلیل ملاحظات زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز