خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش ۵۰ تا ۸۰ درصدی قیمت نوشت افزار در بازار آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۸۶۲

رئیس اتحادیه فروشــندگان لوازم التحریر و نوشت افزار ارومیه از افزایش ۵۰ الی ۸۰ درصدی قیمت نوشت افزار و لوازم التحریر در بازار خبر داد و گفت: با این حال تقاضا برای خرید لوازم التحریر در بازار ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

حسین سلیمی در گفت و گو با ایلنا، از افزایش ۴۰ درصدی  تقاضای خرید لوازم التحریر در بازار خبر داد و گفت: بدنبال تعطیلی مدارس و آموزش مجازی به جای حضوری از سال ۹۹ در کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تقاضای خرید لوازم التحریر خوشبختانه امسال با خبر بازگشایی مدارس خانواده‌ها رغبت زیادی به تهیه نوشت افزار نشان می دهند.

 سلیمی افزود: متاسفانه از سه سال گذشته بسیارى از واحدها از نظر اقتصادى با مشکل مواجه شدند و طى این ۳ ســال ۱۰ درصد از  واحد صنفى فروش لــوازم التحریر در ارومیه به دلیل عدم استقبال، مشکلات اقتصادى و بالا بودن هزینه اجاره تعطیل شدند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر ارومیه گفت: در حال حاضر ۲۰۰ واحد صنفى نوشت افزار در ســطح شهر فعال است که با توجه به شرایط و رسالت آموزشى که نوشت افزارها دارند همچنان با مسائل و مشکلات گوناگون  مواجه هستند و سعى دارند که در این شرایط خود را سر پا نگه دارند.

وی حذف کتب درسی از پیشخوان لوازم التحریر فروشی ها و فعالیت دست فروشان را  از مشکلات اساسی این صنف عنوان کرد و گفت:تعدادی از مدارس سطح شهر ارومیه اقدام به تهیه پک های نوشت افزار و لوازم التحریر کرده و والدین را مجبور به خرید این پک ها می کنند همین امر نیز  مزید بر علت شده و بر مشکلات کسادی فروش لوازم التحریر در بازار موثر واقع شده است.

سلیمی به افزایش ۵۰ الی ۸۰ درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته در بازار  اشاره کرد و گفت: با این حال با خبر بازگشایی مدارس ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تقاضا برای خرید در بازار مشاهده می شود.

رئیس اتحادیه فروشــندگان لوازم التحریر و نوشت افزار ارومیه با بیان اینکه اکثر خریداران لوازم التحریر  تمایل به خرید اجناس با کیفیت دارند گفت: خوشبختانه بیشتر لوازم التحریر تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل رقابت در بازارهای جهانی هستند و مردم نیز رغبت زیادی به خرید نوشت افزار ایرانی دارند.

وی در مورد میزان افزایش قیمت ها در بازار لوازم التحریر گفت: قیمت برخی از اقلام همچون دفتر  حدود ۵۰ درصد است  ،اما سایر اقلام بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز