خبرگزاری کار ایران

پیش بینی برداشت بیش از ۳۵ هزار تن شلیل از باغات آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۴۵۵

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵ هزار تن شلیل در سطح باغات استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش ایلنا، جعفر وحدت با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح باغ های بارور شلیل در استان وجود دارد، افزود: از مجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد به صورت تازه خوری مصرف و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استان‌های کشور و سایر کشورها از جمله روسیه صادر می‌شود.

وحدت افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۵ هزار تن شلیل در سطح باغات  استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به ترتیب اولویت شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، اشنویه بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده و مابقی محصول در سایر شهرستان‌های استان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه برداشت ارقام زودرس همه ساله از اواخر تیر ماه شروع می‌شود، اظهارکرد: ۱۰ هزار کیلو گرم در هکتارمیانگین عملکرد تولید شلیل از باغات استان در سال جاری است.

وحدت با بیان اینکه این محصول در تمامی شهرهای استان کشت شده است، ادامه داد: ارقام مغان انجیری، شلیل بومی سفید و شلیل شمس از جمله ارقام شلیل کشت شده در سطح استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز