خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت ۱۹ تعاونی زنبورداری در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۶۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۶ تعاونی زنبورداری در استان خبر داد و گفت:در حال حاضر ۹۰۰۰ نفر در استان در صنعت زنبور داری فعالیت دارند.

اکبر کرامتی در گفت وگو با ایلنا، با بیان اینکه خشکسالی های اخیر تاثیر مستقیمی در میزان تولید عسل در استان داشته است گفت:پیش بینی می شود امسال در استان ۲۲ تن و ۹۲۰ کیلوگرم عسل تولید شود.

کرامتی، تلفات در اثر سم پاشی که در سطح کلنی های زنبور عسل استان انجام شد و استمرار خشکسالی ها را دلیل کاهش میزان تولید عسل در استان عنوان کرد و گفت: میزان تولید عسل طی سال گذشته در استان ۲۲ هزار و ۴۷۰ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰۰۰ نفر در استان در صنعت زنبور داری فعالیت دارند، اظهار کرد:همچنین  در حال حاضر ۱۶ تعاونی در حوزه زنبور داری در استان فعالیت دارند.

کرامتی تاکید کرد: طی یک ماه گذشته  ۲ هزار و ۹۴۴ تن شکر حمایتی  در اختیار اتحادیه تولید کنندگان زنبور عسل استان جهت توزیع در بین زنبور داران واجد شرایط قرار گرفته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین از فعالیت ۴ کارخانه و ۶ کارگاه بسته عسل و ۶ کارخانه موم عاج کنی در استان خبر داد و گفت: باتوجه به رتبه ممتاز استان در تولید عسل در سطح ملی، پتانسیل بالایی برای افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی استان در این حوزه وجود دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز