خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

برداشت بیش از ۴۶ هزار تن نخود از مزارع آذربایجان غربی/رتبه چهارم کشوری استان از لحاظ وسعت زیر کشت محصول نخود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۲۲۸

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کار برداشت نخود از سطح بیش از ۷۱ هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان آغاز شده و تا نیمه مردادماه سال جاری ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، علی عیدی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان اراضی زیرکشت، با متوسط عملکرد ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار در اراضی دیم و هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در اراضی آبی ، ۴۶ هزار و ۲۷۲ تن نخود برداشت شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۷ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت نخود رفته بود که ۴۲ هزار تن محصول تولید شد، تصریح کرد: پیش بینی شده از اراضی استان درسال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته حدود هفت درصد از نظر سطح زیر کشت و ۱۰ درصد از نظر میزان تولید افزایش داشته باشد.

عیدی ادامه داد: در سال زراعی جاری ۷۰ هزار و ۵۶۳ هکتار از مزارع دیم و ۷۵۰ هکتار از مزارع آبی استان زیر کشت نخود از نوع نخود سفید رقم محلی قزوین و نخود رنگی پیروز، سعید، آنا ، آتا و رقم وارداتی گوک سو رفته بود.

وی همچنبن با اشاره به اینکه محصول نخود اغلب به صورت کشت بهاره و در مناطق دیم استان کشت می‌گردد، ادامه داد: کشت نخود از اواخر اسفند ماه در استان  آغاز می شود و زمان برداشت این محصول نیز از اوایل تیر ماه بوده و تا نیمه مرداد ماه ادامه می‌یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی، رتبه چهارم کشوری را از نظر سطح زیر کشت نخود به خود اختصاص داده است و شهرستان‌های ارومیه، بوکان، نقده، پیرانشهر و مهاباد، اشنویه و پیرانشهر از جمله مناطق عمده کشت حبوبات در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز