خبرگزاری کار ایران

سرپرست بنیاد شهید استان:

یادواره شهیدان بابایی و لشگری پنجشنبه در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۵۶

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: یادواره شهیدان سرلشگر خلبان «عباس بابایی و حسین لشگری» و گرامیداشت شهدای خلبان استان قزوین روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا شکوهی با اعلام این خبر گفت: یادواره شهیدان سرلشگر خلبان عباس بابایی و حسین لشگری و گرامیداشت شهدای خلبان استان قزوین، پنج‌شنبه بیستم مرداد ماه سال جاری ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در این مراسم، برنامه‌های متنوعی از جمله تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام و سخنرانی سردار داود غیاثی‌راد نماینده ایثارگران ستاد کل نیرو‌های مسلح و معاون فرهنگی امور رزمندگان شمال و غرب کشور برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: مراسم فوق به منظور تبیین رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان بابایی و لشگری و نقش آن‌ها در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.

این مسئول گفت: شهید بابایی گنجینه ارزشمند معنوی است که آحاد جامعه با بازخوانی خاطرات این شهید بزرگوار بیشتر با سیره و منش و روحیه فداکاری، ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و گذشت ایشان آشنا می‌شوند.

وی افزود: همچنین شهید لشگری پس از ۱۶ سال اسارت به نیرو‌های صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد به خاک مقدس وطن بازگشت که در بدو ورود به وطن لقب «سید الاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد که این مهم بیانگر شخصیت والای این شهید بزرگوار است.

شکوهی با بیان اینکه شهیدان بابایی و لشگری حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند و در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس برجسته و اثرگذار بودند، گفت: امروز باید مسئولان دست به دست هم دهند تا با معرفی این شهدا به آحاد جامعه، دین خودشان را به آن‌ها ادا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز