خبرگزاری کار ایران

با ورود دستگاه قضایی؛

یک شرکت تولیدی دانش بنیان در قزوین احیا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۳۴۰

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان گفت: با کمک دستگاه قضا و پیگیری جدی دادگستری‌های استان قزوین و شهرستان بوئین زهرا «شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان» احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش ایلنا و به نقل از رابط عمومی دادگستری استان قزوین، دستگاه قضایی به رغم اینکه در حوزه صنعت و تولید وظیفه مستقیم ندارد، اما در راستای تحقق شعار سال، سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و احیای حقوق عامه در این حوزه ورود جدی داشته است و تاکنون با اقدامات به هنگام قوه قضاییه بخش قابل‌توجهی از موانع تولید برداشته شده و از مسائل و مشکلات تعداد بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران گره‌گشایی شده است.

مساعدت و کمک در جهت رفع مشکلات شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان پس از چند سال تعطیلی و بازگشت به کار نیروی کار آن از سایر اقدامات اخیر قوه قضاییه در راستای حمایت، مانع زدایی از تولید و اشتغال‌زایی است.

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان در رابطه با ورود دادگستری استان قزوین و شهرستان بوئین زهرا جهت احیا این واحد تولیدی،  اظهار کرد: شرکت تولیدی شایسته سازان مهر ایرانیان در سال ۱۳۹۰ با تولید «گرانول گیاهی و ظروف یکبار مصرف گیاهی» به بهره برداری رسید.

سید محمد واحدی با بیان اینکه تولید ظروف یکبار مصرف بر پایه نشاسته ذرت است، افزود: این شرکت دومین تولید کننده این ظروف در کشور است.

وی ادامه داد: این کارخانه تولیدی با همکاری ۳۰ نفر نیروی مستقیم و بیش از یک‌صد نفر نیروی غیرمستقیم شامل نیروهای «حمل و نقل، بازار یابی، پخش و توزیع» سالانه ۳ هزار تن ظروف یکبار مصرف و ۱۵ هزار تن گرانول گیاهی تولید می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه تقریبا به ۸۰ درصد ظرفیت تولید سالانه در کارخانه رسیده‌ایم، افزود: تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه نشاسته ذرت، کاری نو و دانش بنیان است و به دلیل اینکه هنوز شناخته شده نبود پس از شروع تولید کارخانه، فروش محصولات به حد نصاب نرسید و با افزایش هزینه تهیه مواد اولیه و سرمایه در گردش و عدم درآمدزایی و توان پرداخت اقساط بانک، موجبات تعطیلی این شرکت فراهم شد.

مدیرعامل شرکت تولیدی دانش بنیان شایسته سازان مهر ایرانیان، افزود: با اقدام به توقیف کارخانه و ماشین آلات از سوی بانک در سال ۱۳۹۹ این شرکت تعطیل و تمامی نیروی کار آن بیکار شدند.

وی با اشاره به موثر بودن اقدامات قوه قضاییه برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی بانکی، گفت: سال ۱۳۹۹ پس از دوندگی‌های بی نتیجه موضوع در دادگستری شهرستان بویین زهرا مطرح شد و با بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب وقت شهرستان از کارخانه تعطیل و ارائه گزارش به ستاد مقاومتی استان قزوین در نهایت در ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ اجازه بازگشایی مجدد کارخانه با دستور قضایی داده شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ کارخانه با همت دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت.

واحدی بیان کرد: با احیای این واحد و اشتغال نیروی کار و احتساب جمعیت حدود ۳۰۰ نفری کارکنان و خانواده‌های آنان و بازگشایی مراکز فروش محصولات این واحد تولیدی به دلیل کم برخورداری شهرستان بوئین زهرا این شهرستان شاهد شکوفایی قابل توجهی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز