خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین خبر داد:

اشتغال کارکنان دستگاه قضا در نهادهای اجرایی ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۳۰۱

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به بخشنامه ارسالی، عضویت قضات و کارمندان اداری در نهادهای اجرایی و پذیرش مسئولیت‌هایی مانند مشاور حقوقی و سایر عناوین برخلاف اصل بی طرفی دستگاه قضایی است و قبول آن ممنوع خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز چهارشنبه در بازدید سرزده از مجتمع قضایی کوثر، افزود: نظر به ضرورت صیانت از شان قضا و منزلت مدیران این دستگاه و به منظور جلوگیری از آسیب پذیری قضات و مدیران شاغل ضروری است از اشتغال در سایر مشاغل اجتناب گردد.

وی افزود: با توجه به حساسیت امر قضا و لزوم پاسخگویی و تکریم مراجعان، خروج قضات و مدیران از محل کار در خلال ساعات اداری حتی جهت شرکت در کلاس درس به عنوان تدریس یا تحصیل هم مجاز نیست.

این مسئول در خصوص بررسی پرونده‌های وارده که متهمِ تحتِ قرار دارند، گفت: قضات محاکم مکلفند پرونده‌هایی که از دادسرا به دادگاه با قرار جلب دادرسی ارسال می‌گردد و متهمِ تحتِ قرار دارد، به محض ورود، قرار تامین را بررسی کنند و چنانچه قرار صادره متناسب نباشد آن را اصلاح نمایند.

وی در ادامه،  فرایند دادرسی و نحوه ارائه خدمات قضایی به مردم را مورد ارزیابی و بازرسی قرار داد و بر تسهیل خدمت رسانی به مردم و لزوم رعایت دستورالعمل های صادره در راستای کاهش جمعیت کیفری و پروتکل‌های بهداشتی تاکید نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز