خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:

احداث سازه های آبخیزداری در بالادست باعث تقویت تولید و اشتغال می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۷۸۴

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان گفت: آبگیری سازه‌های آبخیزداری حوزه انوه شهرستان بستک در پی بارش‌ها‌ی مونسون به میزان 500هزار مترمکعب انجام شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سیدمحمدنور موسوی اظهار کرد: این سازه مشتمل بر دو  بند سنگی- ملاتی  است که از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی تامین اعتبار آن صورت گرفته و با بهره‌برداری از این پروژه ۷۰۰ هزار مترمکعب حجمِ سیلابِ ناشی ازبارندگی‌ها را کنترل می کند که  نقش موثری در کاهش مخاطرات سیل و افزایش تغذیه آب‌های زیرزمینی و افزایش کیفیت و کمیت آب چاه‌های کشاورزی منطقه ایفا می‌کند.

وی افزود : هر ساله بر اثر سامانه فصلی مونسون در فصل تابستان شاهد بارش‌های رگباری با شدت زیاد و مدت کم در برخی از مناطق شهرستان هستیم که در ساعات بعد از‌ ظهر موجب رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود که خسارت‌هایی را به‌دنبال دارد.

آب‌گیری ۲۰میلیون مترمکعبی سازه های آبخیزداری شهرستان بشاگرد          

  موسوی از آبگیری ۲۰میلیون متر مکعبی سازه های آبخیزداری این شهرستان خبرداد.     

وی گفت : درپی بارشهای اخیردر سطح این شهرستان ۸۰سازه آبخیزداری کاملا آبگیری شده اند که حجم آبگیری این سازه ها ۲۰میلیون مترمکعب می باشد.

 این مقام مسئول تاکید کرد: بیشترین آبگیری سازه ها در بخش گوهران این شهرستان می باشد که این امرباعث خوشحالی آبخیزنشینان منطقه شده است.

 با توجه به بارش های ثبت شده در تیرماه سال جاری در سردشت بشاگرد، میزان بارش ، افزایش قابل توجهی در مقایسه با آمار ثبت شده مشابه سال قبل داشته که منتج به سر ریز شدن سد جگین و آبگیری سازه های آبخیزداری در بالادستِ احداث شده دارد، همچنین در سنوات گذشته باعنایت ویژه مقام معظم رهبری، اعتباراتی جهت احداث سازه های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در بشاگرد اختصاص داده شده است که موجب نهضت آبخیزداری در بشاگرد و هرمزگان شده است.

همچنین طی بارندگی های اخیر در سال جاری، شاهد آبگیری سازه های آبخیزداری در مناطق فاریاب و انوه شهرستان بستک از محل اعتبارات محرومیت زدایی سال جاری احداث شده است بوده ایم.

 با توجه به ورود سامانه بارندگی اخیر به کشور و تقویت سامانه فصلی مونسون در مناطق مستعد استان شاهد بارندگی های فصلی هستیم که امید است تمامی سازه های آبخیزداری استان آبگیری و شاهد کاهش اثرات خشکسالی در هرمزگان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز